KEF KHT3005SE surround set / wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de KEF KHT3005SE surround set / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fred501 08-04-2011

Heb deze set (de 3005SE) nu een half jaar en sinds een week i.c.m. met een NAD T755 receiver die nu voor een leuke prijs te vinden is. Was eerst een Onkyo SR607. Een wereld van verschil. Een vol, warm en zeer zuiver geluid. Ik gebruik het systeem voornamelijk voor het luisteren naar muziek. Voor wie geen grote staande boxen wil of kan hebben is deze combinatie een absolute aanrader. Ik heb wel gemerkt dat het erg belangrijk is door welke receiver je de boxen laat aansturen.

Dennyboy 19-12-2010

Uitstekende set. Hiervoor had ik de pascal 835ED serie van Sony. Deze KEF's leveren op alle fronten een klasseverschil. Met name de midden en hoge tonen zijn ongekend (meer) gedetailleerd. Wij bekijken veel blu-rays en dan leveren deze speakers minimaal 50 % van de totaalervaring. Ook live-registraties, zoals die van KEANE in de O2 zijn prachtig!

Een nadeel is dat deze speakers nog beter de kwaliteit van het signaal verraden. Als je een beroerde kabelontvangst hebt of een slechte MP3-speler dan is dat genadeloos te horen. Zorg dus wel voor goede randapparatuur en kwalitatief passende film- en geluidsdragers!

Wij hebben in ' het luisterkasteel' vele speakers beluisterd en hebben geen spijt. In deze prijscategorie is voor het segment sattelietsystemen weinig echte concurrentie.

mdrongelen 21-11-2010

Prima setje, apart design sub, maar klinkt allemaal zeer netjes. Mag ook wel voor dat geld ;)

mh1956 09-01-2010

Ik heb de KEF 3005SE nu ruim een half jaar in combinatie met de Yamaha 3900. Verder gebruik ik 2,5 mm speakerkabels van Oehlbach (dikkere gaan er niet door de - optionele - speakerstands (2,5 m). Ik vind het nog steeds prachtige speakers om te zien. Ze zijn bovendien zeer hoogwaardig afgewerkt.
De KEF 3005SE is - zo heb ik het gevoel - vrij kritisch wanneer het gaat om de receiver waarop hij aangesloten wordt. De combinatie Yamaha - KEF loopt nog niet echt lekker. Nog steeds ben ik aan het uitzoeken met welke versterkerinstellingen ik het voor mij beste geluid tevoorschijn kan toveren. Ook in combinatie met de Sony die ik hiervoor had klonk de 3005 niet optimaal. Ik mis de sprankeling in het geluid die ik bij de KEF 2005 wel had. Ook het instellen van de subwoofer is niet zo eenvoudig. Dit moet geheel met het bassmanagement van de receiver gedaan worden omdat aan de subwoofer zelf niets in te stellen valt. Films klinken gewoon goed, soms prachtig; CD-weergave is daarentegen erg wisselvallig: soms mooi en gedetailleerd, maar net zo vaak ook scherp of modderig en dof. Nu is het wel zo dat de manier waarop het geluid op CD's gemixt wordt, heel erg wisselt in kwaliteit. Je kunt goed horen bij welke CD's echte muziekinstrumenten gebruikt zijn, en bij welke ze uit de computer komen. Deze boxen laten dat genadeloos horen.
Kortom, over het geluid dat de KEF 3005 produceert ben in zijn algemeenheid nog niet helemaal tevreden. Of dat aan de receiver ligt of aan de gebruikte kabels (of aan een combinatie van beide) is lastig vast te stellen.

Edgarskeffie 08-01-2010

Na veel reviews te hebben gelezen en een aantal verschillende systemen beluisterd te hebben bij een winkel in Rotterdam is mijn keuze op dit satelliet systeem gevallen.

Wat mij gelijk opviel toen ik thuis de doos opende was de zorg die is besteed aan het inpakken van de speakers, de speakers zijn buiten het standaard piepschuim in een badstofzakje beschermt.

Eenmaal aangesloten op mijn tevens nieuwe Denon AVR-2309 reciever en autosetup doorlopen te hebben, gelijk een Blueray van transformers 2 opgezet, dit vanwege de ongeloofelijke heldere en harde soundtracks die deze film bezit.

Wat een geluid zeg, de subwoofer stond op 12 uur en de reciever op de auddissy stand. mooie zware bass, kraakhelder geluid door de prachtig vormgegeven satellietjes. gelijk maar even getest hoe hard het allemaal kan voordat het gaat vervormen, NIET DUS op een gegeven moment kregen mijn vrouw en ik gewoon last van onze trommelvliezen (we zijn wel wat gewent hoor)niets geen vervorming kunnen waarnemen absoluut niet.

Na deze test maar even een gewoon mp3tje gaan beluisteren via de ps3. Wederom prachtig geluid, zonder vervorming bij hoge volumes. Helder en gedetailleerd een lust voor het oor. Ook een DTS dvdtje van de Eagles beluisterd en wederom schitterend geluid.
Ik heb nog niets aan de instellingen van de reciever veranderd, weet ook niet of ik dit snel gaat doen het is al zo mooi, ik ben een beetje bang dat het nog mooier kan(lolletje tussendoor)

Ik heb deze 3005SE met de Kube 2 subwoofer omdat deze zichzelf op de Sub laat instellen, dit in tegenstelling tot de HTB2SE die normaal geleverd wordt.

Bij lage volumes blijft het geluid gewoon prachtig en gedetailleerd.

Wat ook opvallend is is het UNI-Q systeem van KEF, Je heb geen vaste luister positie, waar je ook zit het geluid is overal ongeveer gelijk.

Ik kan niet anders zeggen dan kopen die handel.

Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen ik heb hem pas een dag in bezit, Ik kan mij indenken dat dit wel goed zit het is stevig, zwaar en solide materiaal wat gebruikt is bij het vervaardigen van dit product.

Marco_N 11-05-2009

Uiteindelijk nog maar een keer gaan luisteren in een andere winkel. Ik twijfelde nog altijd tussen de 3005SE en de 5005.2. Hier was het snel duidelijk. De 3005SE gaf een veel voller geluid. De andere set was vrij vlak.

Ik heb dus gekozen voor de 3005SE en wat een set zeg. Thuis aangekomen natuurlijk gelijk geinstalleerd. De set is supergoed verpakt en zorgt dat de glanzende zwarte behuizingen en speakers netjes op hun bestemming aankomen.

Icm met de Sony STR-DA2400 snel in te stellen en daarna genieten...

Voroalsnog niets dan lof. Heerlijk vol geluid bij zowel lage als hoge volumes. Film, muziek of wat slechtere radio komt goed uit de verf. Niets dan lof op dit moment...

j1980 30-03-2009

Na jaren zoektocht binnen de mid-high end scene van audio en als eigenaar van menig prijzig setje, heb ik onlangs besloten mijn hele set de deur uit de doen en de kef set te kopen. Reden hiervoor was dat ik nooit uit mijn set kreeg wat mij voor ogen stond: het was altijd te fel, te dynamisch (waardoor ik constant het geluid harder en zachter moest zetten) en te eerlijk (waardoor het verschil in kwaliteit tussen verschillende bronnen erg irritant begon te worden).

Ik had deze Kef set al eerder gehoord op demo's en in de winkel, en vond het altijd verassend volwassen klinken. Aangezien ik niet meer naar grote speakers wilde terugkeren, en ik flexibiliteit in plaatsing wilde hebben, maar niet teveel op geluidskwaliteit wilde inleveren, deze set dus bestelt. Ik heb de achterspeakers op de bijbehorende stand geplaatst, de voorspeakers opgehangen aan mijn muur (rond de 1.10m hoog, center 1.40m). Subwoofer op +6 laten staan en precies onder mijn linker voorspeaker gezet.

Ik moet na 3 weken luisteren eerlijk zeggen dat ik het een zeer pretig en ruimte klinkende set vindt die mij positief heeft verrast. Het geluid komt redelijk los van de speakers, je hoort dus niet precies waar het geluid vandaan komt, de onderlingen integratie is subliem met de achterspeakers, en het frequentieverloop is zeer evenwichtig. Ter waarschuwing: deze set is niet gebouwd voor mensen die van enorme bas, of door merg en been gaande hoog/treble willen. Het geluid is aan de terughoudende kant dus daar moet je van houden, gelukkig was dat precies waar ik op hoopte. Het volume kan mede daardoord lekker opgeschroefd worden bij films, maar ook muziek in stereo geeft hij (ondanks wat ik altijd lees over dit soort 5.1 setjes) overtuigend weer. Tenslotte de subwoofer, esthetisch kan je zo je twijfels hebben (ik vind hem in het echt wel wat hebben), maar het is voor het overige echt een geweldig goede subwoofer.Hij integreert super, geeft een behoorlijke druk tot de 30 hz (verwacht geen basmonster), is niet lokaliseerbaar ( de bas staat heel erg los in het geluidsbeeld), helemaal top!

Nog een laatste advies, sluit deze speakers echt op een hoogwaardige versterker aan! Ze zijn behoorlijk ongevoelig, en mijn volumeknop moet echt goed vol bij films dus ze lusten wel wat vermogen! Zelf heb ik ze op de Yamaha rx-v3800 aangesloten en dat werkt erg goed.

Tot slot één minpuntje, de speakers zijn redelijk krasgevoelig, let hier dus goed op bij het plaatsen!

Who Cares 08-03-2009

Vorige week eindelijk deze 3005SE set binnen gekregen. Wat een geweldig geluid. Zeer zuiver en helder geluid en waar nodig worden de lage tonen heerlijk weergegeven. Het luisteren naar muziek heeft een extra dimensie gekregen. Ook het kijken naar Blu ray's i.s.m. DTS-HD is een lust voor het oor. Ik gebruik deze set samen met de Onkyo tx-sr606 en QED QED Silver Anniversary XT speakerkabel.

Jacco Gruiters 01-02-2009

In eerste instantie had ik al een keuze gemaakt op basis van de reviews (Mordaunt Short). Gelukkig heb ik de tip opgevolgd om toch eerst zelf te luisteren om dat geluidsvoorkeur toch echt heel individueel is. Kortom, deze tip geef ik graagdoor - de verschillen zijn gewoon te groot, je moet het echt zelf gaan beluisteren.

De sets die ik beluisterd heb waren: Mordaunt Short Genie, Focal Dome en B&W M-10&20 en uiteraard de KEF 3005SE.

De Focal vond ik het mooist qua vormgeving. De satelliet speakers waren beduidend voller in geluid dan die van B&W. Maar toch miste er iets. De bas kwam niet helemaal mee en de middentonen ontbraken iets. Mordaunt Short leek wat beter in de hoge tonen, echter kreeg het gevoel dat de speakers het niet zouden trekken als het volume omhoog ging, net alsof ze al op hun tenen aan het lopen waren.
En toen de KEF... Wat een verschil - een lekker vol warm geluid. De satellieten die volwaardig meedoen en een sub die lekker vol meedendert. Deze set vult je hele kamer!

fjbrands 03-12-2008

Speaker geven optinal geluid en spelen super zuiver af op mijn al oude pioneer receiver (vsx-d812) ga nu kijken naar een andere receiver omdat deze defect begint te raken de AB bedieninging